Skoterutflykt 7-8 mars 1998

Lördagen den 7/3 träffades vi 12 st i olika åldrar, med olika skotrar, både tjejer och killar, vid skotertavlan vid Halvfari.

Vi åkte via Särvfjället till Högrenvålstugan där vi fikade och fortsatte sedan över Flatruet till Ljungdalen där vi åt lunch på Handelshuset. Allt var förberett så det var bara för oss att sätta oss vid dukade bord, mycket trevlig service och god mat. Maten var förbetald och ingick i priset för utflykten. I Ljungdalen passade vi även på att tanka upp våra skotrar och fixa i ordning de skotrar som fått vissa problem...

När vi mätta och belåtna åter gränslade våra skotrar åkte vi upp till Helags där de som ville gick fram och besökte fjällstationen där det bl.a. gick att köpa godis och vykort. Vi åkte därefter vidare till Bruksvallarna, där det åter var dags för tankning, och sedan till dagens etappmål som var Walles fjällhotell.

När vi checkat in på hotellet var det några som passade på att besöka hotellets bastu och pool. Vi fick även chans att vila lite innan det var dags för middag. Även denna var förbeställd och förbetald. Maten var mycket välsmakande och vi hade väldigt trevligt. Senare på kvällen hade vi valfria aktiviteter för oss.

På söndagsmorgonen började vi med frukost innan vi begav oss iväg mot Tänndalen. I närheten av Funäsdalen var det några som åkte ner till byn för att handla medan resten stannade kvar på leden och solade. Det var väldigt fint väder. Vi åkte sedan via Tännäs till Lofsdalen, där vi åt lunch. Där kom det också några andra medlemmar från klubben och mötte oss. Vi åt lunch tillsammans och hade sedan sällskap med dem hem till Hede.

Det här var en mycket trevlig och välorganiserad utflykt. Det var bara synd att det var så få som 12 st som nappat på erbjudandet att följa med. Om Du har några förslag på vad vi skulle kunna förbättra för att fler skulle följa med på en sådan här utflykt så är Du välkommen att höra av Dig till någon i Styrelsen.